Direktlänk till inlägg 2 november 2009

Tar det aldrig slut..

Av Liza - 2 november 2009 11:35

Vaknade med en sån olust känsla i magen i dag.kim mitt ex har messat hela natten och hotat om både det och det..varför gör man så mot nån som man påstått att man älskar..jag vill bara ha lugn och ro så  jag kan finna mig själv bland alla spillror som ligger utkastade överallt..om jag nu nåsin gör det igen..kroppen orkar inte huvet dunkar.svettas och fryser..hjärtat gör såååå ont..jag vill inte ha det så här mer..orkar snart inte vakna mer..försöker i dag packa i hop kims grejer så jag kan få ner dom i förrådet för jag vill inte ha in han här..känns verkligen inte bra i dag..egentligen orkar jag inte skriva heller vet varken in eller ut..jag vill ju bara vara för mig själv och ta hand om mig för en gångs skull.........nja jag skriver mer framåt kvällen..

 
 
lisa

lisa

2 november 2009 11:45

Ja du har tagit ett jobbigt val men se bara fram åt och inte tillbaka..
Vet att detta är svårt ..
Men jag har även tagit ett sådant beslut och det fans barn med i bilden..
Men har aldrig ångrat mitt beslut..
Livet har blivit 100 gånger bättre för mig..
Det blir det för dig med så småningom om..
Ta hand om dig....
ger dig en kram som du kan ta hand om i dag..

http://unikajag.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

2 november 2009 11:46

Inte ska man hota så där. Har själv varit svårt sjuk i perioder under flera år men mår nu bättre än på mycket länge. Skulle aldrig oprovocerat hota någon ändå. Var rädd om dig! Däremot har man rädd att försvara sig, men det är en helt annan sak det.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
helen

helen

7 november 2009 13:31

Hej på dig min kära syssling.
Den här kommentaren får du ta bort sen om du vill.
Det jag kommer skriva nu skriver jag inte för att vara elak eller se ner på dig på nåt sätt utan för att hjälpa.
Jag ser att du mår skitdåligt och när man mår så så tar man inte alltid dom bästa besluten.

Jag vill skriva ner lite vad vi har pratat om när det gäller min mamma.

Min mamma har bl a aldrig brytt sig om oss mer än sina karlar.
Hon lät mina bröder bo hos sin pappa fast hon visste att det skulle skada dom.
Hon lämnade bort mina bröder för att kunna åka utomlands eller gå ut och festa.
Hon träffade gång på gång fel män och lät dom komma före oss barn.
Vi flyttade runt mycket och vi fick inte chansen att rota oss och känna oss hemmatrygga.

Tänk dig nu att det är ett av dina barn som säger detta.......Sätt in ditt namn där istället. Jag vet.....nu tycker du att jag dömer dig....men det vill jag inte. Jag vill att du ska få upp dina tunga, trötta ögon och se på riktigt.

Överskriften på detta inlägget är "Tar det aldrig slut"
Nä Liza det gör det inte om man inte gör nånting åt det och slutar fly. Vem flyr du från? Dig själv?
Var du än bor och vem du än lever tillsammans med så är du dig själv närmast.
Du måste stanna upp nu och be om rätt hjälp. Hjälp att hitta dig själv och se dig själv i ögonen. Du måste be om hjälp åt dina minsta barn så att dom ska slippa att utsättas för mer otrygghet och skit nu. En liten stund fick dom tro att nu.....får vi va hos mamma.....nu blir det bra.....för att i nästa sekund få veta att dom inte alls kan va så säkra på det.
Du lämnade Mike till sin pappa trots allt som hänt.
Du har varit med om så mycket i ditt liv, så mycket hemskt som du har jättesvårt att leva med. Låt inte dina barn hamna i samma misär som du.
Dom kommer växa upp utan nån grund att stå på förutom den dom tvingas bygga själva av.....ja vad?

Själv har jag ju levt till 20% för jag har inte förstått...nu börjar jag inse att livet har så mycket mer att erbjuda om man lär känna och förlåter sig själv. Jag har lång väg kvar och jag är bara i början än....men det är först när man stannar upp och ser inåt som man tillåter sig att ta fram det där som ligger och mal.
För din egen skull och för dina barns så sök rätt hjälp.
Du blir nog arg på mig och tycker jag är hård och orättvis men jag kan inte bara se på utan att säga nånting. Du får bli arg på mig....jag kan ta det men jag vill dig väl. Jag tycker så mycket om dig och jag vill att du och din familj ska få må bra och klippa av den där röda tråden som bara förstör.

Massor med kramar från mig /Helen

http://www.gussilago.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liza - 25 februari 2010 19:51


  Tänkte jag skulle börja blogga igen..lusten har inte funnits på ett tag..har varit så långt ner man kan komma men är nu på väg upp igen..Och jag kan äntligen se en ljusning igen och det är härligt..och jag känner att jag mår bättre,,även om vägen h...

Av Liza - 12 oktober 2009 21:47

I dag började  morgonen med att kim beslöt sig för att lämna  mig och flytta tillbaks till danmark..visst dethar nog varit på gång länge detta..men ändå känns märkligt..och just nu mår jag ju inte bra i vanligafall..men just nu stiger min ångest för ...

Av Liza - 15 september 2009 07:15

Så var det tisdag då..har inte haft orken att skriva så mycket blir mest tankar i mitt huvud,,just nu har jag det rörigt värre under mitt tak..har ansökt om att pojkarna ska flytta hem från sin pappa.för dom vill inte vara där..han dricker mest hela ...

Av Liza - 30 augusti 2009 05:33

Så går så sakta mot höst..och det känns även inom mig faller löven nu..trodde jag blivit starkare..men nu är man tillbaks på ruta nummer ett igen..sjukskriven igen och ny medicin som jag hoppas ska göra min vardag lite lättare..känns i bland som man ...

Av Liza - 10 juli 2009 23:04

Vilken trist fredag det har varit..har nästasovit hela dagen..fryser inom mig och känner  bara oro just nu..vet inte riktigt vad det är med mig???känns som jag har fastnat i en deg och kan inte komma loss..känns som luften gått ur mig lite..............

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards