Alla inlägg under september 2008

Av Liza - 17 september 2008 19:05

Ja i dag har jag målat mest hela tiden vill bara bli färdig..sen har jag chattat med min syssling som jag tycker är en underbar tjej emd en helt underbar personli´ghet..skønt att få prata med nån som førstår en o ch som vet hur man har det  så man slipper spela roller o låtsas vara glad o idell solsken..Ja inte trodde jag inte att jag skulle få sånt här.jag har alltid varit positiv och en social tjej men det är jag inte längr evågar knappt gå ut längre  jo på natten så man slipper møta nån før det klarar jag bara int evill int eatt nån ska säg anått till mig,,ja livet har mång avändningar o i bland hinner man int emed i livet utan men seglar bara med o hopppas bara på det bästa ..Åhh jag är trøtt men kan aldrig sova i alla fall--trist .längtar efter min mamma nu och snart ska jag få krama henne igen hon är nog den bästa mamma som finns hon har alltid støttat mig iallat jag gjort även det som var fel hahah ja men hon är min mamma..orkar inte skriva mer just nu mår int eså ok i dag fryser i själen o darra  osaknar allt o  alla..kram från danmark

Av Liza - 16 september 2008 18:49

Hej alla jag är ju ny här så det kommer att ta tid inna jag funnit ut av detta så ni går ha tålamod med mig..

Av Liza - 11 september 2008 19:00

Åren ristar små,tunna bostäver i min panna
och min kropps hålor.revor.førhøjningar,daller.sammet
och skrovligheter kan alla berätta episoder ur mitt liv
før dem som førstår att läsa sådana livets tecken..

min hållning skvallrar om gågna oførätter
och min bistra min att jag inte glømt!!
obevekligt pressar åren med tyngdlagens hjälp
ner min kropp i ålderdomens mylla där jag en gång ska vila
och tiden som har gett mig både min kropp och alla dess märken
kommer att stycka mig tills det enda som återstår av min historia är sångens som luften viskar
och melodin som träden nynnar.
men än krävs det førstorings glas eller ett tränat øga
før att uppfatta de livets tecken som präntats på min kropp..
Med självmedvetenhetens kritiska skärskådande uppfattar jag
dock hur min egna sanna berättelse
långsamt nedtecknas och snart fyller varje del av mig.
brøstens førlorade rundning,magens utbuktning.lårens bristningar
ungdomsfinnarnas ärr,pannans bekymmersrynkor,skinkornas
celluliter och värkens uppdragna axlar..

Åren ristar och karvar
trycker och pressar
och låter sig inte døljas

min historia står skriven øverallt på min kropp
och i bland
i minna svagare stunder
är jag ganska stolt øver den!!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards